استراتژی وب سایت معدن ها در سال 1395
پذیرش استراتژی 4 گانه در دستور کار تیم تخصصی وب سایت معدن ها در سال 95 بهدف مشارکت و سرمایه گذاری فعالان داخلی و خارجی
در منابع فلزی و غیرفلزی، هیدروکربوری، زمین گرمایی و آبهای عمیق تجدید پذیر در سطح ملی و بین المللی شامل موارد ذیل می باشد که در سال
جدید بر اساس این استراتژی تغییرات اساسی در این وب سایت ایجاد خواهد شد.
1-بایدها :
1-1) ارائه خدمات علمی و تخصصی بر اساس الزامات اقتصاد مقاومتی از جمله اقتصاد دانش بنیان
1-2) کسب اعتماد ملی با شفاف سازی سوژه های سرمایه گذاری در بخش منابع طبیعی و استراتژیک
1-3) فروش اطلاعات و ارائه طرح های فنی اقتصادی منابع طبیعی با دسترسی به بانک های اطلاعات داخل و خارج کشور
1-4) طراحی و پیاده سازی سیستم های مدرن تکنولوژیهای مورد نیاز برای تامین مواد اولیه صنایع استراتژیک
1-5) فراوری باطله های کم عیار معدنی کشور با استفاده از تجربه کشورهای صاحب تکنولوژی.
2- هدف :
2-1) کسب درامد های کوتاه مدت و بلند مدت با حداقل ریسک سرمایه گذاری
2-2) دسترسی به اعتبار سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه شرکتهای کوچک.
2-3) آموزش و هدایت و بکارگیری نیروهای متخصص بومی و خبره.
2-4) ارتقاء آکاهی و مشارکت های مردمی ( توسعه اینده مشترک)
2-5) همراه کردن دستگاههای مختلف تاثیر گذار.
2-6) برنامه ریزی بر اصل عملکرائی، عقلانیت و سلامت در ارائه خدمات فنی و مهندسی .
3-چالش ها :
3-1) تردید و لغزش مالکان معادن، مسئولان و تیم سرمایه گذاری در اصل هدف
3-2) واسطه ها در امور معادن و سایر بخش های منابع طبیعی وابسته
3-3) اختلاف نظرها در روش های اجرای عملیات اکتشاف، فراوری، استخراج
3-4) عدم تطابق نیاز صنعت و سیستم آموزشی سرفصل دانشگاهها.
4- نبایدها:
4-1) حذف تحلیل های ذهنی و غیر علمی
4-2) ترک ویژه خواری، کم کاری، حیف و میل بیت المال
4-3) اجتناب از ارائه اطلاعات محرمانه شرکتها و سازمان ها و افراد.